Leergang Strategisch Recruitment
In deze opleiding voor ervaren recruiters word je verder opgeleid als vakvolwassen recruiter waardoor je een sterke gesprekspartner wordt voor management, de ontwikkelingen van recruitment kent en het vak beheerst.
Deze opleiding verzorgen wij in samenwerking met Academie voor arbeidscommunicatie.
Dag 1
Inloop 08.30 – start 9.00 uur
Inleiding – Wat is Recruitment Marketing Automation (RMA)?
Door Liesbet de Rouck
Na een intensieve kennismaking, neemt Liesbet je mee in de kaders en definities van Recruitment Marketing Automation. Aan de hand van de candidate journey en alle touchpoints tussen (potentiële) sollicitant en werkgever wordt het speelveld van RMA geschetst. De ochtend eindigt met een directe vertaling van RMA naar de doelen en candidate journey van je eigen organisatie.
12.00 – 13.00 uur lunch
De RMA Tech Stack en Implementatie van Recruitment Marketing Automation
Door Esther Moelands
Na de lunch word je meegenomen in het tech landschap van RMA. Daarin is expliciet aandacht voor Candidate Relationship Management (CRM), de tech laag tussen de career site en het ATS. Tijdens deze sessie bekijken we verschillende leveranciers en de daarbij behorende functionaliteiten. Hoe werkt een systeem als Phenom People, Beamery of SmartRecruiters? Hoe richt je het in, hoe bouw je kandidatenfunnels en natuurlijk hoe komt het beoogde potentieel in de funnel? De sessie eindigt met een vertaling van de plussen en minnen van de techniek naar de eigen doelen en bestaande tech van de eigen organisatie.
Als je de content hebt, is de volgende stap de distributie van die content. Daar hoort een distributie-aanpak bij (wat zijn de channels?) en natuurlijk het meten van het effect van de content in relatie met de verspreiding van deze content. Dan is het natuurlijk goed om het juiste te meten én het ook op de juiste manier te interpreteren. We willen weten was de goede content is! Meten om te weten, te leren en te verbeteren. Wat meten we wel en wat niet? Hoe gaan we registreren en classificeren om straks op de juiste punten te sturen. Esther neemt je mee in de meetpunten van RMA en hoe je dit goed kunt inregelen en erop kunt sturen. Daarna ga je het zelf vormgeven en maken we misschien wel een start met de implementatie.
15.30 – 16.00 uur break
Inbound en Outbound Recruitment Marketing
Door: Cees Hupkes
PR, content, whitepapers, vacatureteksten, employer impact, arbeidsmarktcommunicatie, webinars, employer branding, recruitment marketing, vlogs en nog veel vormen horen tot het wapenarsenaal van de RMA specialist. Maar voor je begint, maak je een prikkelende en controversiële persona. Waar gaat jouw doelgroep op aan en met welke persuasive content doe je dat? Zo begint het spel van bereiken, verleiden, relevant zijn en langzaam maar zeker volgen, tracken, luisteren en omzetten naar conversie. Cees neemt je mee in alle manieren van inbound en outboud recruitment marketing. Je eindigt met het maken van je eigen plan.
18.30 uur avondprogramma
- Diner
- Borrel
- Eventueel activiteit
09.00 uur start en recap – van plan naar executie
Gastspreker
12.00 – 13.00 uur lunch
Van plan naar executie
Door Caroline Pols
En nu de praktijk. Als de inrichting en een implementatie een succes is. Hoe gaat het dan allemaal werken? Hoe worden accenten gelegd? Hoe sturen we de organisatie en recruiters naar meer effectiviteit en succes? Caroline neemt iedereen mee in hun dagelijkse praktijk en in verschillende cases. Wat kunnen we leren van de successen en van de ‘failures’.
17.00 uur afronding
Na deze tweedaagse Recruitment Marketing & Automation, behoor je tot een van de allereerste opgeleide groep in Nederland op dit actuele thema. Naast dat je de eerste opzet van een eigen plan hebt, weet je:
- Wat Recruitment Marketing Automation is
- Welke systemen er in de (inter)nationale markt zijn
- Hoe je een effectieve inbound recruitment marketingstrategie opzet
- Hoe je een Recruitment Marketing Automation strategie inricht?
- Wie welke rollen heeft binnen Recruitment Marketing Automation
- Hoe je data analytics en kandidatenpools het beste managent
- Wat een engagement strategie is en hoe je hierin tot conversie komt
- Hoe je heel veel succesvoller wordt in recruitment
De opleiding is voor iedereen die meer dan één jaar in het vakgebied van recruitment en/of arbeidsmarktcommunicatie zit. Je bent nieuwsgierig, gericht op innovatie en werkt nu al met Google Analytics en/of andere databronnen. En, niet onbelangrijk, je wilt vooroplopen in de komende state-of-the-art van recruitment. Succesvol! Je bent een liefhebber van het vak. Wilt veel nieuws horen en geïnspireerd worden, maar bent ook bereid om jouw kennis en ervaring te delen. Tijdens de sessies, maar voor daarna om de opgedane kennis en ervaring te delen.
Wil je weten of de tweedaagse Recruitment Marketing Automation aansluit bij jouw opleidingswensen? Neem dan contact op voor een vrijblijvend studieadvies.
CHECKLIST VOOR DEELNEMERS
- Je hebt meer dan één jaar ervaring in recruitment en/of arbeidsmarktcommunicatie
- Je wilt start-of-the-art het recruitmentvak oppakken
- Je maakt minimaal één keer per maand zelf gebruik van Google Analytics of een ander data analytics programma
- Je bent bereid om vooraf aan de tweedaagse training een aantal uren voorbereiding te doen in de vorm van lees-, kijk en luisterwerk.
- Je bent bereid om je kennis en ervaring met anderen te delen
- Je hebt toegang tot de data uit je huidige recruitmentproces, zoals dashboards in het ATS
- Je creëert weleens content in de vorm van social postings, blogs, vlogs e.d.
- Wat doe je nu al op gebied van
- Content
- Data
- Systemen
- Recruitment Marketing
- Automation
Met meerdere experts worden meerdere invalshoeken van Recruitment Marketing & Automation belicht. Het zijn experts vanuit de inhoud en de praktijk. Theorie vermengd met vooral veel praktijk en ervaring. In interactieve sessies met casuïstiek gaan we en jezelf aan de gang.
Vooraf aan de tweedaagse wordt aan je gevraagd om je gedegen voor te bereiden door een aantal filmpjes te bekijken, demo’s te doen, documenten te lezen en fictief te solliciteren.
De tweedaagse is intensief, maar vooral inspirerend en een geweldige beleving!
De tweedaagse Recruitment Marketing & Automation staat in het najaar van 2022 gepland op de volgende data:
- 14 & 15 maart 2024
- 11 & 12 april 2024
Deelnemersinformatie
De investering voor deze tweedaagse is € 1.795,00 bij één persoon en € 3.200,00 bij twee personen van dezelfde organisatie (alle vermelde tarieven zijn exclusief BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-rma.*
Dit is inclusief:
- 1 overnachting, 1 diner en 1 keer ontbijt
- Lunch
- Landingspagina met alle materialen en deelnamecertificaat
Locatie
De opleiding vindt plaats in Het Industriegebouw Rotterdam en is zowel met de auto als openbaar vervoer prima bereikbaar. De overnachting vindt plaats in hotel The Slaak gelegen op loopafstand van de locatie. Hotel The Slaak heeft ook alle RIVM-maatregelen gewaarborgd. Hier kan je tevens gebruik maken van het diner en ontbijt.
* Niet in combinatie met andere acties.